willem schreef:Het is allemaal wat dubbel: dat van die spoortunnel en de daaruit voortvloeiende beperkingen zal wel. Aan de andere leek qua rijtijden een besparing (lees: bezuiniging) te halen te zijn die in de praktijk niet haalbaar bleek. Plus dat, naar mijn inschatting , de reizigersaantallen van lijn 19 sinds de inkorting flink gedaald zijn.
Opeens blijkt verlenging van lijn 19 tot het station van Delft, op voorwaarde dat de tunnel voldoende afgebouwd is, wel haalbaar te zijn. Alle ov - reizigers en -organisaties hadden dat al vanaf het begin aangegeven, maar gemeente en stadsgewest zijn kennelijk alleen op basis van de voorspelbare daling van de reizigersaantallen van lijn 19 te overtuigen.
Bert schreef:
Voor wat betreft de rijtijden: lijn 19 is niet bepaald een van de snelste lijnen. Van een beetje tempo is geen sprake: het stuk van de Brasserskade tot de Weidevogellaan v.v. wordt altijd met een sukkeldrafje bereden: volgens dienstregeling is de rijtijd van Brasserskade tot station Ypenburg 11 minuten: zelfs de fiets is sneller.
Bert schreef:De overstap van de trein uit Gouda op lijn 19 naar Delft is goed: vijf minuten na aankomst van de trein uit Gouda vertrekt lijn 19 naar Delft: in omgekeerde richting is de overstaptijd minimaal een kwartier: tram 19 uit Delft en de trein (uit Den Haag in de richting Gouda) komen tegelijkertijd aan op station Ypenburg.
Ik kan me voorstellen dat vanwege de beperkte capaciteit van het keerspoortje (pardon, tailtrack) bij de Nieuwe Plantage lijn 19 NAAR Delft vaart moet minderen, maar de andere kant op, kan er toch best een tandje bij?
Sjoerd schreef:
Ik heb even op de sites van HTM en NS gekeken; inderdaad, de haltetijden voor de reis richting Gouda komen precies overeen. Daar is een niet erg efficiënte vervoerkundige aan de slag geweest bij het bouwen van de dienstregeling! Als ik de dienstregeling zou maken, dan zou ik voor deze lijn de aandacht vooral richten op de aansluiting op station Ypenburg in alle richtingen (dat zal voor reizigers op deze lijn een erg belangrijke halte zijn), en daarna op eindpunt Delft Noord.
Tegelijk met de trein (en in dezelfde frequentie als de trein) op het station aankomen is gewoon niet handig. Natuurlijk moet je ook rekening houden met de overstaptijden van/naar treinen in de andere richting, maar een verschuiving van enkele minuten moet toch mogelijk zijn; { iets te krap + iets te ruim } is nog altijd beter dan { ideaal + onhaalbaar } qua aansluitingen.
bobo90 schreef:Ze zijn weer bezig bij het station met het derde spoor, betonblokken voor het omhooghouden van de rails.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten