wattman schreef:Hier de link naar het voorstel dat 17 februari naar de gemeenteraad is gestuurd:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/gem ... nroute.htm
De keerlus Kerkplein zal worden verlegd.
willem schreef:Kunnen twee Citadissen elkaar in de Gravenstraat wel passeren? Zo breed is het daar niet. En door de bochten kun je als bestuurder niet zien of er van de andere kant een tram aankomt.
Gezien wat er in de Hoftrammm geschonken wordt is het beter per OV te komen dus laat dat Voorburg maar gaan.trambestuurder schreef:wattman schreef:Hier de link naar het voorstel dat 17 februari naar de gemeenteraad is gestuurd:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/gem ... nroute.htm
De keerlus Kerkplein zal worden verlegd.
Zal ook handig zijn als ze het spoor uit de jan Hendrikstraat doortrekken naar de Torenstraat zodat je makkelijk kan uitwijken met de tram en niet via de kerk moeten.
Ze kunnen de lus om de kerk heen ook opheven dan, want de Hoftrammm kunnen ze ook laten starten bij station Voorburg
Kunnen de gasten hun auto ook makkelijker kwijt
iljitsch schreef:Er is nog een zijspoortje vlak voor CS waar mensen in de restauranttram zouden kunnen stappen, is ook een stuk beter bereikbaar dan het kerkplein.
Ziet er ook ze gezellig uit daar... Toch mooi dat deze tramervaring start in het mooie centrum ipv een zijspoortje bij CS...iljitsch schreef:Er is nog een zijspoortje vlak voor CS waar mensen in de restauranttram zouden kunnen stappen, is ook een stuk beter bereikbaar dan het kerkplein.
xCookiesolax schreef:Aansluitend bij de herinrichting van het kerkplein wordt ook de calamiteitenroute onder handen genomen. Het aanpassen van halte centrum valt onder een ander project en wordt hier niet genoemd. In het kort:
- Er komt een noodhalte (eilandperron) bij de Grote Markt vlak voor de bocht met de Jan Hendrikstraat. De Regio Citadis en Avenio kunnen hier halteren. Fietsvoorziening blijft(?)
- Toegankelijke halteperrons bij de halte Gravenstraat (wellicht zelfs plushalte? terwijl er nu niet eens een abri staat )
- Tracé tussen Prinsegracht en Buitenhof geschikt voor RandstadRail (RR), Avenio en GTL8
- Rondje om de kerk geschikt voor RR, Avenio en GTL8. Het RR-voertuig is toegevoegd vanwege vervallen overloop in de tramtunnel Grote Markt;
- Bogen richting Spui en Kneuterdijk geschikt voor RR, Avenio en GTL8. De richting Kneuterdijk is opgenomen i.v.m. het mogelijk maken van een calamiteitenroute via Rijnstraat);
Dit klusje moet in 2017 gebeuren tegelijk met de werkzaamheden aan het Kerkplein aangezien in 2018 er ''groot onderhoud'' gaat plaatsvinden in de tramtunnel.
Slagathor schreef:De gemeente wil het Buitenhof aanpakken en er een fraaier plein van maken. Dat houdt o.a. in dat de fietsenstalling van biesieklette verdwijnt (.. )
PAV schreef:Slagathor schreef:De gemeente wil het Buitenhof aanpakken en er een fraaier plein van maken. Dat houdt o.a. in dat de fietsenstalling van biesieklette verdwijnt (.. )
Dat is nu juist een succesvolle stalling doordat die niet heel erg uit de winkelroute ligt (zoals de meest andere stallingen). Weer een toonbeeld van het (gebrek aan) (doorgedacht) fietsparkeerbeleid bij de gemeente...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten